søndag den 18. april 2010

Informationsmøde coming up!

Nu er der lige knap to uger til informationsmødet i København. Jeg er så forfærdelig spændt på at møde alle de andre udveklingsstudenter to be og høre, hvilke tanker de gør sig om deres udvekslingsdestinationer og nye liv som exchange students.
Det fremgik i mailen fra Explorius, at der vil afholdes workshop vedr. konflikthåndtering for os unge, mens forældrene får det fantastiske privilegie at skulle lytte til berigende information om forsikringer og visumunderlag ;-)
På mødeplanen står der, at vi som det første vil komme inden om status for placeringer. Jeg er så forbandet spændt på at høre, om der er noget nyt i sagerne, om de andre har fået deres værtsfamilier endnu og i det hele taget bare, om de har hørt noget fra USA.

Jeg har faktisk været inde på Google Earth og zoomet lidt i Sydstaterne (Georgia, Tennessee, Texas, Alabama mv.) for at finde nogle High Schools, jeg kunne læse lidt om. Jeg har bemærket at mange skoler har en elev-håndbog i PDF-format, som indeholder dress-codes, holdinger til hårfarvning og piercinger, forventet opførsel og ophold på gangene og i kantinen og meget, meget andet nyttig information. Nu ved jeg ikke, om en sådan elev-håndbog ville komme sammen med optagelsespapirene, men hvis ikke, så tag et kig på skolens hjemmeside. Det er måske også en god idé at gå ind og læse lidt allerede nu, da det giver et mere detaljeret billede af skolelivet i USA.
Jeg håber, at I kan bruge den info.

Jambo! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar