mandag den 11. januar 2010

Mere fra godteposen

En ting I skal være rigtig godt og grundigt opmærksomme på, er, at det alfabet af vacciner, I skal have foretaget koster mange knaster! Hepatitis A+B vaccinen koster 600 kr./ pr. skud. Der skal givet 3 skud. På 1. dag, en måned efter og et halvt år efter.
Der er desuden kommet nye krav for skoldkopper (chicken pox). Der skal opgives dato for, hvornår man har haft skoldkopper, og hvis man ikke har haft, så skal der også vaccineres for det.

Er det ikke vildt? - Stivkrampe-, polio-, mæslinge- og røde hundevacciner! Godt nok er de fleste foretaget obligatorisk efter fødslen, men damn. Efter 2 vacciner, samt ét Hepatitis A+B skud skylder jeg min læge 1.000 DKK.

Jeg har også fået min ansøgning tilbage for rettelser. Vores Parent Letter (en forældres/værges udtalelse om sit barn) bød åbenbart på nogle upassende beskrivelser. Min far havde beskrevet mig som en "somewhat wild teenager", men nixen bixen Karen Blixen, det kan de ikke lide derovre, så vi måtte gøre det mere sobert :-)

Udover vacciner og rettelser, fik jeg faktisk en historie fortalt af min kontaktperson ang. facebook og værtsfamilien. En svensk pige var - inden hendes opholds begyndelse - blevet venner med sin kommende værtsfamilie over facebook, hvorpå hun havde et enkelt festbillede, hvor hun kyssede med sin veninde. Dette fik sindene i kog hos værtsfamilien, så de bakkede ud for tjansen.
Husk lige at foretage en censurerings process, hvis I kunne finde på at blive venner med jeres upcoming host families ;)

Håber I har haft et rigtig godt nytår!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar